Czy e-menu musi zastąpić kelnerów ?

Czy e-menu musi zastąpić kelnerów ?


Jednym z głównych powodów dla których właściciele lokali gastronomicznych decydują się na wdrożenie systemu elektronicznego menu jest chęć redukcji kosztów, które ponosi restauracja zatrudniając kelnerów. Czy jednak eMenu jest w stanie w stu procentach zastąpić personel lokalu?

Specyfikacja branży gastronomicznej oraz wiążąca się z nią konieczność kontaktu z klientem sprawiają, że bardzo trudno będzie całkowicie zautomatyzować proces wyboru i zamawiania posiłków. Elektroniczne menu wymaga przynajmniej minimalnej znajomości obsługi nowoczesnych urządzeń IT, czego trudno oczekiwać od ludzi w podeszłym wieku. Kolejnym argumentem przemawiającym przeciwko wdrażaniu tego typu rozwiązań jest fakt, że wiele z osób w codziennej pracy ma do czynienia z powszechnie rozumianą elektroniką i nie mają oni najmniejszej ochoty wprowadzać tego typu elementów do swojego czasu wolnego. Warto również pamiętać o tym, że oddanie drogich elementów systemu bezpośrednio w ręce klientów może spowodować to, że po pewnym czasie tablety ulegną zniszczeniu.

Dla samych gości obecność osoby, która dba o to co zostanie nam podane jest bardzo ważna. Najlepsi kelnerzy, którzy znają bardzo dobrze menu restauracji oraz psychologię klientów są w stanie zwiększyć przychody lokalu o 20%. Dlatego właśnie menedżerowie na całym świecie inwestują pieniądze w szkolenia personelu restauracji. Z drugiej strony każdy lokal gastronomiczny musi dążyć do redukcji kosztów utrzymania, co łatwo można osiągnąć inwestując w eMenu.

Jak więc można osiągnąć kompromis ? Według nas najlepszym sposobem na podniesienie jakości obsługi klientów i jednocześnie zwiększenie obrotów jest dostosowanie systemu elektronicznego menu jako narzędzia wspierającego pracę kelnerów. Za każdym razem kiedy w restauracji pojawią się klienci, do ich stolika podchodzi kelner zabierając ze sobą eMenu. W tym momencie zmieniamy trochę charakter pracy kelnera. Nie jest on już wyłącznie osobą zbierającą zamówienia z sali, ale doradcą klientów pełniącym rolę eksperta. Czas, który ów kelner musiał poświęcić na dostarczenie magicznej karteczki z zapisanym zamówieniem na zaplecze gastronomiczne, może poświęcić na lepsze zaspokojenie potrzeb klienta. Atrakcyjne wizualnie menu na tablecie sprawia, że kelnerowi jest łatwiej przekonywać klientów i tym samym zwiększać wartość rachunku. Dłuższy dialog z klientami pozwala również lepiej zorientować się w tym co najbardziej smakuje gościom i promować najlepiej sprzedające się potrawy i napoje.

Podsumowując, wprowadzenie systemu elektronicznego menu i automatycznego zbierania zamówień nie musi oznaczać redukcji zatrudnienia w restauracji. Wręcz przeciwnie! Dajmy tablety kelnerom jako narzędzie ich codziennej pracy, a klienci z pewnością jeszcze bardziej poczują, że zależy nam na jak najlepszym dopasowaniu się do ich potrzeb.

Oferta Nasza misja Skontaktuj się

VISIX Systemy informatyczne
ul. Reja 19 62-100 Wągrowiec
NIP: 766 19 40 695
Zajmujemy się projektowaniem i wytwarzaniem zaawansowanych systemów
informatycznych wspierających pracę w rozmaitych dziedzinach przemysłu
i badań naukowych. Nasze oprogramowanie cechuje wysoka jakość wykonania,
minimalizm, ukierunkowanie na użytkownika oraz bardzo konkurencyjna cena.
(c) 2018 by VISIX, Theme by trendyWebStar modified by Leospace

Zapisz się na nasz newsletter!

Zapisz się, a będziemy Cię informować o wszystkich nowosciach!