Praca z pulpitem głównym – zarządzanie zleceniami

Praca z pulpitem głównym – zarządzanie zleceniami


W kolejnym wpisie z serii poświęconej naszemu produktowi do zarządzania produkcją – FACTORY plus chciałbym zaprezentować to co widzi użytkownik po udanym zalogowaniu się do systemu.

 

 

Interfejs programu podzielony jest na umiejscowioną na górze ekranu belkę nawigacyjną (menu), oraz zajmujący większość ekranu obszar roboczy. Jeżeli chodzi o menu to mamy tam trzy duże pomarańczowe przyciski, które są odnośnikami do najważniejszych funkcji aplikacji – Produkcja (podgląd i planowanie), Zlecenia (zarządzanie zleceniami) i Nowe Zlecenie. Obok tych trzech głównych przycisków mamy z tego poziomu dostęp do:

 

  • rejestru zleceń zakończonych z funkcją rozliczania zleceń
  • raportu prezentującego stan produkcji wszystkich detali
  • raportu prezentującego wykaz wszystkich operacji zarejestrowanych na hali
  • magazynu surowców
  • katalogu produktów
  • ustawień i baz danych (np klientów i dostawców)

 

W prawym górnym narożniku ekranu znajduje się przycisk X, który służy do wylogowania z aplikacji.

 

Obszar roboczy (workspace) jest podzielony na 3 panele. Po lewej stronie mamy podgląd stanu maszyn pracujących na hali, gdzie możemy uzyskać informacje o aktualnie wykonywanym zleceniu oraz zalogowanym operatorze obsługującym maszynę. Centralne miejsce w aplikacji zajmuje rejestr zleceń produkcyjnych, które aktualnie są w produkcji. Domyślnie zlecenia są posortowane wg kolejności ich przyjęcia, ale można to zmienić za pomocą funkcji przeciągnij i upuść która jest dostępna w “zakropkowanym” prostokącie na lewo od numeru zlecenia. Oprócz numeru zlecenia, przy każdym wpisie znajduje się nazwa klienta, skrócona lista zamawianych produktów, postęp realizacji, a także data przyjęcia do systemu. Kliknięcie w dowolny wiersz prezentujący aktywne zlecenie skutkuje wyświetleniem podglądu szczegółów zlecenia w nowym oknie. Naturalnie zlecenia możemy filtrować oraz wyświetlić je w formie szczegółowej – prezentującej uszczegółowioną listę zamówionych detali.

 

 

Ostatnim elementem obszaru roboczego jest dziennik zdarzeń, który jest zlokalizowany po prawej stronie ekranu, i jest niczym innym jak rejestrem wszystkich zdarzeń zachodzących w systemie. Od zmiany stanów produkcji do zdarzeń na magazynie surowców. Dziennik zdarzeń zawsze wyświetla 50 ostatnich wydarzeń z hali produkcyjnej, a reszta dostępna jest pod linkiem HISTORIA (w którym jest możliwie wykonanie zaawansowanego filtrowania i sortowania danych).

Oferta Nasza misja Skontaktuj się

VISIX Systemy informatyczne
ul. Reja 19 62-100 Wągrowiec
NIP: 766 19 40 695
Zajmujemy się projektowaniem i wytwarzaniem zaawansowanych systemów
informatycznych wspierających pracę w rozmaitych dziedzinach przemysłu
i badań naukowych. Nasze oprogramowanie cechuje wysoka jakość wykonania,
minimalizm, ukierunkowanie na użytkownika oraz bardzo konkurencyjna cena.
(c) 2018 by VISIX, Theme by trendyWebStar modified by Leospace

Zapisz się na nasz newsletter!

Zapisz się, a będziemy Cię informować o wszystkich nowosciach!