Jakie procesy
możemy zautomatyzować?
Zbudowanie dobrej oferty to pierwszy krok w pozyskaniu zamówienia od klienta.
Przygotowanie rzetelnej oferty i wyceny zajmuje często mnóstwo czasu i składa się wielu powtarzalnych czynności, takich jak policzenie kosztów zależnych od różnych parametrów (ilość, powierzchnia, grubość itd.).
Wiele z tych kroków można zautomatyzować w procesie ofertowania za pomocą gotowego lub dedykowanego oprogramowania, dzięki czemu nasz potencjalny klient otrzyma wycenę szybciej niż u konkurencji, a także sam proces przygotowania będzie mniej obciążający dla nas.
Jakość obsługi klienta jest często decydującymi czynnikiem, który sprawia, że zostaje on z naszą firmą na dłużej. Warto zadbać o to, żeby każdy z klientów czuł się usatysfakcjonowany. Niestety wysoka jakość obsługi klienta wymaga dużych nakładów czasowych. Wykorzystując nowoczesne technologie, możemy znacznie ograniczyć czas poświęcany przez pracowników na żmudne i powtarzalne czynności. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów takich automatyzacji:
Proces przyjmowania nowych zamówień od klientów może zajmować dużo czasu i angażować kilku pracowników. Jest to szczególnie widoczne w przypadku bardzo dużej liczby zamówień składanych w skali miesiąca oraz w przypadku kiedy złożenie zamówienia na produkt wymaga bardzo szczegółowej parametryzacji złożonych produktów. Poniżej przedstawiamy przykłady automatyzacji w procesie przyjmowania zamówień:
Administrowanie firmą to często dziesiątki arkuszy Excel i opasłe segregatory gromadzące dane na temat pracowników, umów, ofert itd. Możemy wdrożyć oprogramowanie do digitalizacji bazy dokumentów i zarządzania nimi co pozwoli zaoszczędzić mnóstwo czasu na wyszukiwanie potrzebnych informacji i usprawni przepływ informacji pomiędzy działem administracji a resztą organizacji. Przykładowe automatyzacje w tym obszarze:
Wyznacznikiem sukcesu wdrożenia automatyzacji w firmie są metryki obrazujące efektywność procesu przed i po wdrożeniu. Przykładami takich metryk mogą być:
Sukces wdrożenia może zapewnić dogłębne zrozumienie, jak automatyzowane procesy działają obecnie, gdzie znajdują się wąskie gardła, co zużywa najwięcej zasobów firmy i jaki cel chcemy osiągnąć. Dlatego każde wdrożenie poprzedza analiza, którą często wykonujemy na podstawie wywiadów i materiałów zebranych podczas wizji lokalnej w siedzibie klienta. Efektem analizy przedwdrożeniowej jest dokument z rekomendacją dotyczącą wdrożenia odpowiedniego narzędzia IT, rozpisany na dokładne etapy i pokazujący jak cały proces automatyzacji będzie wyglądał w czasie i kogo z pracowników firmy będzie angażował.
Cena przygotowania analizy przedwdrożeniowej zależy od rozmiaru firmy, liczby procesów do automatyzacji i poziomu ich skomplikowania. Ponieważ najczęściej konieczna jest wizja lokalna w siedzibie klienta, koszt zamyka się w kwocie kilku tysięcy złotych, uwzględniając koszty logistyki. W przypadku zdecydowania się na wdrożenie naszej automatyzacji koszt analizy jest wliczony w koszty wdrożenia.
W zależności od skomplikowania procesów biznesowych, analiza trwa od kilku tygodni do około miesiąca.
Tak. Co więcej, mogą zdarzyć się sytuacje, w których sami będziemy rekomendowali rezygnację lub przełożenie wdrożenia, jeżeli uznamy że jego efekty nie byłyby opłacalne dla Twojej organizacji.
Brak wdrożenia zobowiązuje do opłaty za wykonanie dokumentów analizy przedwdrożeniowej.
Bazujemy na oprogramowaniu firm zewnętrznych lub budujemy własne oprogramowanie jeżeli jest taka potrzeba. Często część procesu może zostać zautomatyzowana w oparciu o występujące na rynku oprogramowanie, a niektóre elementy wymagają stworzenia dedykowanej aplikacji.
Do integracji pomiędzy systemami korzystamy z najlepszego na rynku integratora Zapier.
Zapier to narzędzie do automatyzacji zadań, które umożliwia łączenie różnych aplikacji i usług internetowych bez potrzeby programowania. Dzięki Zapier można tworzyć automatyczne przepływy pracy, tzw. „Zaps”, które uruchamiają określone akcje w jednej aplikacji na podstawie zdarzeń w innej. Jest szczególnie przydatne dla firm i indywidualnych użytkowników chcących usprawnić swoje procesy pracy i zaoszczędzić czas. Zapier obsługuje tysiące aplikacji, w tym popularne platformy takie jak Google Workspace, Slack, Trello i wiele innych.
Jeden z naszych klientów, lider branży obróbki metali z województwa dolnośląskiego poprosił nas o zautomatyzowanie rozbudowanego procesu przyjmowania zamówień.
Po wykonaniu analizy przedwdrożeniowej okazało się, że optymalnym rozwiązaniem będzie zbudowanie dedykowanego oprogramowania.
Poniżej pokazujemy, jak wygląda zautomatyzowany proces:
Wypełnij formularz lub zadzwoń!
Nasza siedziba 62-100 Wągrowiec, ul. Reja 19
Email visix@visix.pl
Telefon +48 501 710 120